Wykładnia libertarianizmu w cytatach i aforyzmach

Poniższe cytaty pochodzą głównie z for internetowych frizona.pl i libertarianizm.pl. Niestety pierwsze forum zakończyło działalność a drugie ukryło większość zawartości dla postronnych. Dlatego podanie źródeł nie zawsze jest możliwe.

Ogólne podstawy

Ja swoją moralność opieram na prawie własności i wszystko co z niego wynika, nie jest dla mnie złe, ani niemoralne. Złe i niemoralne jest łamanie tego prawa. Moralne dla mnie jest, jak ktoś wykorzystuje seksualnie swoje dziecko, a niemoralne jak kradnie chleb z głodu.

Gdy ktoś nagminnie nie stosuje się do aksjomatów, pozbawia się ich ochrony - stawia się na tym samym poziomie, co aligator.

Wolny rynek zaczyna się od średniego 90 IQ w społeczeństwie. Poniżej się nie da, bo ludzie mają zbyt wysoką preferencję czasową i wszystko zjadają, a podczas pracy w polu mężczyźni raz po raz oddają się chuci bicia konia, rzucając wykonywaną pracę. Z tego samego powodu nie ma oszczędności i akumulacji kapitału, czas nie istnieje.

Gdy pisze 'normalny' mam na mysli normalny wg mnie tzn. libertarianski.

Prawa dzieci

Ja tam wolę być konsekwentny do końca i dla mnie Fritzl jest niewinny. Nie musisz wsiadać do autobusu z pijanym kierowcą i utrzymywać kontaktów towarzyskich z sąsiadem pedofilem .

Noworodka? Oczywiście, przecież jest własnością rodziców a poza tym nie jest osobą. Żeby stał się osobą, to musi trochę podrosnąć, nauczyć się rozumować co się wokół niego dzieje i porozumiewać z innymi ludźmi. Ale jak będzie miał powiedzmy 4 lata, czyli będzie można mu powiedzieć "jak nie zgodzisz się na zabieg, to mamusia zostawi cię na śmietniku" i dzieciak może świadomie wybrać, to już nie.

Tak, dziko żyjące w lasach niemowlaki to zwierzęta i można na nie polować tak samo jak na małe foczki (jeśli las jest twój lub niczyj).

W przypadku gwałtu obowiązek opieki [nad dzieckiem - przyp.] ma tylko gwałciciel (zgwałcona decyduje czy chce zachować dziecko i brać alimenty od gwałciciela, czy też oddać dziecko gwałcicielowi).

Wg mnie nie ma wielkiej różnicy między obrzezaniem noworodka a jego zabiciem.

Jak ktoś uważa, że może złupić drugiego, bo on ma dzieci, to należy rozwiązać ten problem zabijając mu te dzieci. A potem na spokojnie osądzić go jak normalnego bandytę. To bandytę obciąża śmierć własnego potomstwa.

Prawa zwierząt

zwierzęta to gadające maszyny

Zwierzęta stanowią własność. Obiektywnie stwierdzając to one nie posiadają inteligencji, rozumu, samoświadomości, uczuć, etc. I z tych powodów nie są same wstanie dojść do tego, że mogą się samoposiadać, etc

Libertariańska praktyka rewolucyjna, strategia i taktyka

Ja bardzo chętnie zainstalowałbym się w Somalii kiedyś, ale najpierw musze myśleć o maturze.

Związki zawodowe

Robotnik to nie terrorysta, związkowiec owszem, przynajmniej taki który chce rościć u prywaciarza.

Czym różni się związkowiec chcący 3000 zł na rękę od faceta, który podbije do was na ulicy i każe dać 10 zł ?

Wnioski wybitnych naukowców libertariańskich i innych pokrewnych im ideowo

Przeprowadziłem eksperyment, o którym nie chcę za wiele mówić. Wynik był jednoznaczny: ludzie nienawidzą, jak się za nich decyduje.

Kolejną ością niezgody jest koncepcja Praw Naturalnych i jej konsekwencje. Mimo dowodów (neurobiologia) potwierdzających sens tej koncepcji, anty-propertarianie ją ignorują twierdząc, że: "Praw Naturalnych nie ma".

Współczesne problemy libertarianizmu

Kwestia: człowiek śpiący bez własnej wiedzy ulokowany zostaje przez osoby trzecie (np. w ramach dowcipu) na cudzym terenie, czy właściciel tego terenu może go zabić?

_w
O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License